Jumaat, 25 Oktober 2013

My Simple DIY Paper Bag


Sekarang tengah buat paper bag doorgift untuk tetamu..Buat sikit-sikit insyaAllah siap juga nanti.Sebelum ni teramat pening bila memikirkan idea doorgift untuk tetamu..Hari-hari mengadap laptop dan online untuk dapat idea doorgift ni..Last2 dapat juga idea untuk doorgift.
Saya punya doorgift paper bag beli sendiri dan buat pun sendiri.Menjimatkan sedikit kos.

How to make DIY PAPER BAG

1)Paper bag brown (dibeli di mydin dengan harga 3.20 100 pcs)

2)Ribbon (beli 3 warna biru,merah dan purple)

3)Doily paper (beli dikedai kek tak ingat harga dalam rm3 keatas utk 250 pcs)
   -Doily paper ni saya warnakan sendiri pakai bahan pewarna (ambik yang pewarna biru)

4)Gam uhu (untuk lekatkan ribbon)

5)Sticky gum (untuk lekatkan doily paper pada paper bag)

6)Pewarna makanan star brand warna biru (boleh guna lain2 brand n lain2 warna,terpulang      
    ya)

Cara-cara
1)Saya gunakan pewarna makanan star brand warna biru.Letak sedikit air n masukkan pewarna ke dalam bekas..kacau-kacau sikit.
Contoh gambar pewarna makanan sumber ehsan google



Jom tengok gambar2 yang diambik dari google

ni contoh doily paper yang telah dicelupkan ke dalam bekas mnggunakan pewarna makanan.warna pink..cantekk..

2)Celup doily paper satu persatu ke dalam bekas air yang dicampur dengan pewarna makanan tu..

3)Lepas tu letakkan doly paper ke atas dulang besar n letak ditempat yang panas agar cepat kering..

ni pulak doily paper dalam proses untuk dikeringkan...

Dan hasilnya begini..cantek sangat


Ni contoh paper bag saya sendiri yang dalam proses untuk siap

simple jea tapi saya puas hati sangat2..hehe

Untuk sticker yang macam ni saya order dari laman fb

1000 pcs = 15 sen sahaja..dah kira jimat la ni..yang ni saya order dari Kad Kahwin Rodong,,Ni link dia 

Yang ni contoh gambar2 diy paper bag..sangat cantik n menarik..




ok sekian..sambung buat kerja pulak...












Tiada ulasan: